Faptele Apostolilor 10:24-48

10:34 DUMNEZEU NU ESTE PARTINITOR. Dumnezeu nu are un neam sau o rasa preferata, nici nu favorizeaza pe vreun om din cauza nationalitatii, nasterii sau pozitiei sale (Iacov 2:1). Dumnezeu este binevoitor si ii primeste pe cei din orice neam care se intorc de la pacat, cred in Hristos, se tem de Dumnezeu si traiesc in neprihanire (v.35; Rom.2:6-11). Toti cei care staruie in acest mod de viata vor ramane in dragostea si bunavointa lui Dumnezeu (Ioan 15:10).

10:44 S-A POGORAT DUHUL SFANT PESTE TOTI. Casa lui Corneliu a ascultat si primit Cuvantul cu credinta mantuitoare (v.34-38; 11:14). (1) Fiindca ei au primit pe Hristos, Dumnezeu a turnat indata Duhul Sfant peste ei ca marturie ca ei au crezut si au primit viata regeneratoare a lui Hristos (cf. 11:17; 15:8-9).
(2) Pogorarea Duhului Sfant peste casa lui Corneliu a avut acelasi scop pe care l-a avut darul Duhului pentru ucenici, in ziua Cincizecimii (cf.1:8; 2:4). Aceasta turnare nu descrie lucrarea lui Dumnezeu a nasterii din nou, ci venirea Lui pentru a da putere. Retineti cuvintele lui Petru, de mai tarziu, care accentueaza asemanarea acestei experiente cu ce s-a petrecut la Cincizecime (11:15,17).
(3) In mod evident, este posibil ca sa fie cineva botezat cu Duhul imediat dupa primirea credintei mantuitoare (11:17).
Sfintele Scripturi declara ca, noi, in calitate de credinciosi, trebuie sa cercetam toate lucrarile despre care se afirma ca sunt de la Duhul Sfant (1Tes.5:19-21; 1Cor.14:29). “Prea iubitilor, sa nu dati crezare oricarui duh, ci sa cercetati duhurile, daca sunt de la Dumnezeu” (1Ioan 4:1). Principiile biblice prin care se dovedeste sau se verifica daca un botez cu Duhul Sfant, atribuit sau pretins, este sau nu de la Dumnezeu, sunt urmatoarele:
(1) Un adevarat botez cu Duhul Sfant ne va determina sa iubim, sa laudam si sa glorificam pe Dumnezeu Tatal si pe Domnul Isus Hristos mai mult decat inainte de botez (Ioan 16:13-14; Fapte.2:11,36; 4:12; 7:55-56; 10:44-46). Duhul Sfant este cel care face ca iubirea pentru Dumnezeu sa creasca in inimile noastre (Rom.5:5). In schimb, orice pretins botez care indreapta rugaciunile noastre, inchinarea si adorarea spre altceva sau altcineva decat Dumnezeu si Domnnul Isus nu este de la Dumnezeu.
(2) Un botez autentic cu Duhul Sfant va duce la constientizarea infierii noastre de catre Tatal ceresc (Fapte.1:4; Rom.8:15-16), va conduce la o mai mare constientizare a prezentei lui Hristos in viata noastra de fiecare zi (Ioan 14:16,23; 15:26), si va spori ruga sincera catre “Ava”, Tatal (Rom.8:15; Gal.4:6). In schimb, orice pretins botez cu Duhul Sfant care nu conduce la o mai mare partasie cu Hristos si la o mai intensa comuniune cu Dumnezeu ca Tatal nostru nu este de la Dumnezeu.
(3) Un botez cu Duhul Sfant va produce o mai mare dragoste pentru Sfanta Scriptura si o mai mare pretuire pentru aceasta. Duhul adevarului (Ioan 14:17) care a inspirat Sf.Scripturi (2Tim.3:16; 2Petru 1:20-21), va adanci iubirea noastra pentru adevarul Cuvantului lui Dumnezeu (Ioan 16:13; Fapte.2:42; 3:22; 1Ioan 4:6). In schimb, orice pretins botez cu Duhul Sfant care micsoreaza foamea noastra de a citi si a ramane in Cuvantul lui Dumnezeu nu este de la Dumnezeu (cf. Ioan 8:31; 15:4-7).
(4) Un adevarat botez cu Duhul Sfant va adanci iubirea noastra si legatura cu alti ucenici ai lui Hristos (Fapte.2:42-47; 4:31-37). Partasia poate avea loc numai in Duhul Sfant (2Cor.13-14). In schimb, orice pretins botez cu Duhul Sfant care duce la descresterea iubirii noastre pentru toti care cauta sa urmeze cu sinceritate si sa asculte de Domnul Isus Hristos ca Domn si Mantuitor nu este de la Dumnezeu (compara Rom.5:5 cu 1Ioan 4:21).
(5) Un autentic botez cu Duhul Sfant trebuie sa fie precedat de pocainta noastra si de ascultarea cu credinciosie de Hristos (Fapte.2:38; 8:15-24); el va fi valabil numai cat timp continuam sa fim sfintiti de Duhul Sfant (Fapte.2:40; 3:26; 5:29-32; 8:21; 26:18; Gal.5:16-25), cat “facem sa moara faptele trupului”, si cat suntem “calauziti de Duhul lui Dumnezeu” (Rom.8:13-14; Gal.5:24-25). In schimb, orice botez cu Duhul, insusit de cineva care pretinde ca a ramas in El, dar care nu este eliberat de pacat si care umbla in conformitate cu firea pamanteasca, nu poate fi atribuit Duhului Sfant (Fapte.2:38-40; 8:18-23; Rom.6:22-23; 8:2-15). Mai degraba, orice ungere si imputernicire date acestei persoane sunt din alta sursa, si anume activitatea amagitoare a Satanei (cf. Ps.5:4-5; 2Cor.11:13-15; 2Tes.2:9-10).
(6) Un autentic botez cu Duhul Sfant va intensifica nemultumirea fata de bucuriile pacatoase si placerile nelegiuite ale lumii si va reduce goana egoista dupa avere si faima (Fapte.4:32-37; 8:14-24; 20:33; 1Ioan 2:15-17). In schimb, oricare pretins botez cu Duhul, care duce la cresterea acceptarii de catre cineva a cailor, standardelor si filozofiilor lumii, nu este de la Dumnezeu fiindca noi nu am primit duhul lumii, ci Duhul care vine de la Dumnezeu (1Cor.2:12).
(7) Un adevarat botez cu Duhul Sfant ne va da o mare dorinta si putere sa marturisim despre lucrarea de mantuire a Domnului Isus Hristos (Luca 4:18; Fapte.1:4-8; 2:1-4,37-42; 4:8-33; Rom.9:1-3; 10:1). In schimb, oricare pretins botez cu Duhul, care nu duce la o mai puternica dorinta de a vedea pe altii intrand in legatura mantuitoare cu Hristos, nu este de la Dumnezeu (Fapte.4:20).
(8) Un autentic botez cu Duhul Sfant ne va face mai receptivi la lucrarea Duhului in interiorul Imparatiei lui Dumnezeu si la darurile Sale in vietile noastre personale (Fapte.2:4, 16-18,43; 4:29-30; 5:12-16; 6:8; 8:5-7; 10:38,44-46; 1Cor.12-14; Gal.3:5). In schimb, orice pretins botez cu Duhul, care nu duce la manifestarile Duhului in vietile noastre, este o abatere evidenta de la experienta credinciosilor Noului Testament si de la regula prezentata in cartea Faptele Apostolilor (fapte.2:4,18; 10:45-46; 19:6).
(9) Un autentic botez cu Duhul Sfant ne va face mai constienti de lucrarea, calauzirea si prezenta Duhului Sfant in vietile noastre de zi cu zi. Dupa ce au primit plinatatea Duhului Sfant, credinciosii mentionati in cartea Faptele Apostolilor au fost in continuare constienti de prezenta, puterea si calauzirea Duhului (Fapte.2:4,16-18; 4:31; 6:5; 9:31; 10:19; 13:2,4,52; 15:28; 16:6-7; 20:23). In schimb, orice pretins botez cu Duhul, care nu duce la cresterea constientizarii prezentei Duhului Sfant, la cresterea dorintei noastre puternice de a ne supune conducerii Sale si a sustinerii scopului nostru de a trai inaintea Lui in asa fel incat sa nu intristam sau sa stingem “Duhul”, nu este de la Dumnezeu.

10:46 II AUZEAU VORBIND IN LIMBI. Petru si cei aflati impreuna cu el considerau vorbirea in limbi prin Duhul ca semn convingator al botezului cu Duhul Sfant. Dupa cum Dumnezeu a intarit lucrarea Sa la Cincizecime prin semnul vorbirii in limbi (2:4), la fel El face ca Neamurile din casa lui Corneliu sa vorbeasca in limbi, ca un semn convingator pentru Petru si ceilalti credinciosi iudei.

Astazi va propun sa ascultati predica: “Rugaciunea lui Ezechia” : http://audio.resursecrestine.ro/predici/74829/36-rugaciunea-lui-ezechia

Published in: on July 1, 2012 at 7:04 am  Leave a Comment  

The URI to TrackBack this entry is: https://minunatabiblie.wordpress.com/2012/07/01/faptele-apostolilor-1024-48/trackback/

%d bloggers like this: