Faptele Apostolilor 9:1-22

9:3-19 CONVERTIREA LUI PAVEL. Versetele 3-9 relateaza convertirea lui Pavel in afara cetatii Damasc (cf. 22:3-16; 26:9-18). Ca intoarcerea lui are loc aici si nu mai tarziu, in casa lui Iuda (v.11), este evident din urmatoarele: (1) Pavel asculta de instructiunile primite de la Hristos (v.6; 22:10; 26:15-19), se angajeaza ca sa fie “slujitor si martor” al Evangheliei (26:16) si un trimis catre Neamuri (26:17-19) si se consacra rugaciunii (v.11). (2) Pavel este numit “frate Saule” de catre Anania (v.17). Anania deja considera ca Pavel este un credincios care a avut experienta nasterii din nou (Ioan 3:3-6), s-a predat lui Hristos si misiunii pentru Dumnezeu si nu mai are nevoie decat sa fie botezat, sa-si recapete vederea si sa se umple de Duhul Sfant (v.17-18; 9:17).

9:11 CACI IATA, EL SE ROAGA. Dupa ce Pavel Il intalneste pe Domnul Isus si Il primeste ca Domn si Mesia el se roaga si posteste pentru calauzire, intr-o atitudine de profunda incredintare lui Dumnezeu. Credinta mantuitoare si nasterea din nou care urmeaza acesteia vor aparea totdeauna in credinciosul care cauta partasia cu noul sau Domn si Mantuitor.

9:13 SFINTILOR. Credinciosii din Noul Testament sunt numiti “sfinti” (cf. 26:10; Rom.1:7; 1Cor.1:2; Apoc.13:7; 19:8). (1) Ideea de baza a cuvantului “sfant” (gr. hagios) este separarea de pacat si apropierea de Dumnezeu. Aceasta implica faptul de a fi condus si sfintit de catre Duhul Sfant (Rom.8:14; 1Cor.6:11; 2Tes.2:13; 1Petru 1:2), intoarcerea spatelui pacatului pentru a urma pe Domnul Isus (Ioan 17:15-17). Totusi, cuvantul “sfant” nu vrea sa spuna ca cel credincios este deja desavarsit sau incapabil de pacat (cf. 1Ioan 2:1).
(2) A numi pe credinciosi “pacatosi mantuiti” nu este o practica a Noului Testament. Ca termen biblic folosit pentru toti credinciosii, “sfant” accentueaza (a) asteptarea scripturala ca toti credinciosii sa se conformeze caii neprihanirii a lui Dumnezeu (Efes.5:3), si (b) necesitatea ca sfintenia sa fie o realitate interna pentru toti cei care apartin lui Hristos (1Cor.1:30).

9:16 SA SUFERE PENTRU NUMELE MEU. Convertirea si mantuirea lui Pavel au insemnat nu numai o imputernicire pentru propovaduirea Evangheliei ci si o chemare de a suferi pentru Hristos. Lui Pavel i se spune de la inceput ca el trebuie sa indure multa suferinta pentru Numele lui Hristos. In Imparatia lui Hristos suferinta pentru Numele Lui este un semn al celei mai mari bunavointe a lui Dumnezeu (14:22; Mat.5:11-12; Rom.8:17; 2Tim.2:12) si mijlocul unei slujiri rodnice (Ioan 12:24; 2Cor.1:3-6); ea aduce o rasplata imbelsugata in cer (Mat.5:12; 2Tim.2:12). Pentru alte pasaje privitoare la suferinta lui Pavel, vezi 20:23; 2Cor.4:8-18; 6:3-10; 11:23-27; Gal.6:17; 2Tim.1:11-12; 2Cor.1:4; 11:23.

9:17 SA TE UMPLI DE DUHUL SFANT. Dupa trei zile de la convertirea lui Pavel el se va umple de Duhul Sfant. Experienta lui Pavel se aseamana cu cea a ucenicilor, la Cincizecime. Mai intai, el traieste nasterea din nou si este mantuit (9:3-19); apoi, se umple de Duhul Sfant.
Desi Luca nu spune explicit ca Pavel a vorbit in limbi cand a primit darul de la Cincizecime al Duhului Sfant, se poate presupune, in mod justificat, ca el a facut-o. (1) Potrivit normei stabilite in Noul Testament cel ce s-a umplut de Duhul Sfant incepe sa vorbeasca in alte limbi (2:4; 10:45-46; 19:6; 11:15). (2) Pavel insusi marturiseste ca a vorbit adesea in limbi: “Multumesc lui Dumnezeu ca eu vorbesc in limbi mai mult decat voi toti” (1Cor.14:18).

9:18 A FOST BOTEZAT. Grija lui Luca se indreapta spre botezul adevarat cu Duhul, nu spre vorbirea in limbi a lui Pavel. Cautarea plinatatii Duhului trebuie sa aiba in centrul ei pe Duhul Sfant Insusi si nu o manifestare exterioara. Pe de alta parte toti credinciosii care doresc plinatatea Duhului Sfant trebuie sa astepte manifestarile spirituale ale venirii Lui (2:4,17).

Published in: on June 28, 2012 at 7:10 am  Leave a Comment  

The URI to TrackBack this entry is: https://minunatabiblie.wordpress.com/2012/06/28/faptele-apostolilor-91-22/trackback/

%d bloggers like this: