Luca 5:17-39

5:18 PURTAU INTR-UN PAT PE UN SLABANOG. Prietenii celui paralizat credeau cu tarie ca Isus putea sa-l vindece pe bolnav, fiindca erau hotarati sa-l duca pe acesta inaintea Lui. Si noi trebuie sa avem credinta ca Isus poate veni in intampinarea nevoilor celor pe care ii cunoastem, folosind orice prilej pentru a-i conduce inaintea Sa. Duhul lui Dumnezeu ne va crea mari posibilitati daca dorim sa aducem pe ceilalti la Hristos.

5:22 ISUS LE-A CUNOSCUT GANDURILE. Orice credincios trebuie sa fie constient ca Dumnezeu cunoaste si evalueaza permanent fiecare gand, dorinta si inchipuire (Ps.139; Mat.17:25; Ioan 1:48; 2:25; 21:17; Evr.4:13).

5:24 FIUL OMULUI. “Fiul omului” este expresia preferata de Isus atunci cand Se refera la El Insusi. Daniel 7:13 pare sa fie temeiul folosirii acestei expresii de catre Isus. Daniel a folosit acest nume pentru a descrie o persoana pe care a vazut-o intr-o viziune: “Unul ca un Fiu al Omului” venind pe norii cerului si caruia I se da o imparatie vesnica. Astfel, Isus exprima adevarul ca El este Mesia cel prezis, trimis de Dumnezeu. Isus foloseste aceasta expresie: (1) ca inlocuitoare a lui “Eu” (Mat.11:19); (2) cand face afirmatii importante (Mat.20:28; Marcu 10:45); (3) cand Isi prezice moartea pe cruce (9:44; Mat.17:22; Marcu 8:31); (4) cand vorbeste despre invierea Sa (Mat.17:9); (5) cand Se refera la intoarcerea Sa pe pamant (Mat.24:27; Marcu 13:26; 14:62); (6) cand vorbeste despre rolul Sau la judecata (Mat.13:41).

5:39 ESTE MAI BUN CEL VECHI. Versetul 39 este probabil o referire ironica la adresa Iudeilor care respingeau “vinul cel nou” al Evangheliei si sustineau ca “vinul vechi” (Iudaismul din primul veac) era destul de bun. Hristos sugereaza aici ca cei obisnuiti sa bea vin fermentat capata gust pentru acesta, refuzand vinul nefermentat. El recunoaste formarea deprinderii, a viciuluilegat de bauturile alcoolice. Nu Isus, ci cel care bea vinul cel vechi crede ca acesta “este mai bun”.
(1) Nu trebuie sa intelegem ca acest verset sustine ca vinul cel vechi (adica Iudaismul) este mai bun decat vinul cel nou (adica Evanghelia lui Hristos), fiindca o asemenea interpretare ar rasturna semnificatia pildei. Ceea ce afirma Isus este ca Fariseii si adeptii lor nu vor recunoaste meritele celui nou; ei simt ca “cel vechi” este suficient de bun. Fariseii prefera interpretarea rabinica a legii, in locul vinului curat, nou si dulce al Evangheliei lui Hristos.
(2) Fariseii n-au nici o dorinta de vinul cel mai bun. Ei refuza sa accepte revelatia proaspata a lui Dumnezeu, cautand in schimb numai ce au alterat (adica fermentat) oamenii. Pentru cei care Il primesc pe Isus, sucul proaspat de struguri (Evanghelia) este preferabil vinului celui vechi (religia fariseica).

Published in: on March 30, 2012 at 7:21 am  Leave a Comment  

The URI to TrackBack this entry is: https://minunatabiblie.wordpress.com/2012/03/30/luca-517-39/trackback/

%d bloggers like this: