Luca 4:1-30

4:1 ISUS, PLIN DE DUHUL SFANT. Cand a intampinat ispitirea lui Satana, Isus era plin de putere si calauzit de Duhul Sfant.

4:2 ISPITIT DE DIAVOLUL. O trasatura esentiala a ispitirii lui Isus a aratat ce fel de Mesia va fi El si cum va folosi ungerea de la Dumnezeu. (1) Isus a fost ispitit de Satana cu scopul de a-Si folosi ungerea si situatia Lui pentru a-Si satisface propriul Sau interes (v.3-4), pentru a dobandi slava si putere asupra neamurilor, in loc sa accepte crucea si calea suferintei (v.5-8), si sa Se adapteze imaginii unui Mesia senzational, pe care o crease speranta populara (v.9-11). (2) Satana ispiteste, si azi, pe conducatorii crestini, pentru a-si folosi ungerea, pozitia si posibilitatile in scop personal, pentru a-si intemeia propria lor glorie si imparatie, pentru a fi pe plac mai mult oamenilor decat lui Dumnezeu. Cei care fac compromisuri, din cauza egoismului, cu Satana, s-au supus de fapt domniei acestuia.

4:4 NU VA TRAI NUMAI CU PAINE. In fata ispitirii de catre Satana, Domnul Isus citeaza Vechiul Testament (Deut.8:3). (1) El spune ca orice este important in viata depinde de Dumnezeu si voia Lui (Ioan 4:34). A te stradui pentru succes, fericire sau lucruri materiale, in afara caii si scopului lui Dumnezeu, va conduce la dezamagiri amare si la esec. (2) Isus accentueaza acest adevar cand ne invata ca trebuie sa cautam mai intai Imparatia lui Dumnezeu (adica domnia, lucrarea si puterea lui Dumnezeu in vietile noastre); numai atunci, vor fi date alte lucruri necesare, potrivit voii si caii Lui (Matei 5:6; 6:33).

4:5 IMPARATIILE PAMANTULUI. Isus respinge oferta lui Satana de a domni peste toate imparatiile lumii. (1) Imparatia lui Isus, in veacul de acum, nu este o imparatie din aceasta lume (Ioan 18:36-37). El refuza sa caute o imparatie pentru Sine, prin metodele lumesti ale compromisului, puterii pamantesti, manevrarii politice, violentei externe, domniei omenesti, popularitatii, onoarei si slavei. (2) Imparatia lui Isus este o imparatie spirituala stapanind in inimile credinciosilor Sai care au fost scosi din imparatia lumii. Ca imparatie cereasca: (a) este dobandita prin suferinta, lepadare de sine, smerenie si blandete; (b) cere sa ne dam trupurile ca o jertfa vie si sfanta (Rom.12:1), in desavarsita ascultare fata de Dumnezeu; (c) implica lupta cu arme spirituale impotriva pacatului, a ispitei si a lui Satana (Efes.6:10-20); (d) inseamna rezistenta pentru a nu te conforma acestei lumi (Rom.12:2).

4:18 M-A UNS. Aici Isus arata scopul lucrarii Sale care are ungerea Duhului. (1) Sa propovaduiasca Evanghelia: celor saraci, lipsiti, celor cu duhul mahnit, cu inima zdrobita si celor care se tem de Cuvantul Lui (Is.61:1; 66:2). (2) Sa vindece pe cei raniti si impovarati. Aceasta vindecare intereseaza persoana intreaga, atat cea spirituala cat si cea fizica. (3) Sa deschida ochii sufletesti ai celor orbiti de lume si Satana, pentru ca ei sa poata vedea adevarul vestirii celei bune a lui Dumnezeu (Ioan 9:39). (4) Sa vesteasca vremea adevaratei libertati si a izbavirii din stapanirea lui Satana, din pacat, frica si vina (Ioan 8:36; Fapte.26:18).
Toti cei care sunt plini de Duhul sunt chemati sa participe la lucrarea lui Hristos in aceste moduri. Pentru a face aceasta trebuie sa dobandim o acuta constiinta a nevoii si nenorocirii enorme in care au ajuns oamenii prin pacat si puterea lui Satana – o stare caracterizata prin inrobirea fata de rau, zdrobirea inimii, orbire spirituala si suferinta fizica.

Published in: on March 27, 2012 at 7:17 am  Leave a Comment  

The URI to TrackBack this entry is: https://minunatabiblie.wordpress.com/2012/03/27/luca-41-30/trackback/

%d bloggers like this: