Marcu 13:14-37

13:14 URACIUNEA PUSTIIRII. Uraciunea care pricinuieste pustiirea se refera la ceva care necinsteste sau pangareste ceea ce este sfant (Dan.9:25-27). (1) Spusele lui Isus se pot referi, in mod profetic, atat la invadarea Ierusalimului de catre romani, cand, Templul a fost daramat (70 d.Hr.), cat si la asezarea chipului lui Anticrist in Ierusalim, chiar inaintea intoarcerii lui Hristos pentru a judeca pe cei rai (2Tes.2:2-3; Apoc.13:14-15; 19:11-21).
(2) Aceasta este numita uneori “prevestire profetica”, un termen folosit atunci cand doua sau mai multe evenimente sunt privite ca si cand ar fi unul singur. Un prim exemplu ar fi impletirea primei veniri a lui Hristos cu Evanghelia cu cea de-a doua venire a Sa, pentru judecata, in Isaia 11:4-1 si 61:1-2 (Mat.24:44). La fel, despre revarsarea Duhului la Cincizecime si “ziua aceea mare si infricosata” se vorbeste ca despre un singur eveniment, in Ioel 2:28-31. Hristos descrie aici nimicirea Ierusalimului ca tip al necazului celui mare care va veni la sfarsitul veacului.

13:22 INVATATORII MINCINOSI. Descriere: Credinciosii de astazi trebuie sa fie constienti ca in cadrul bisericilor pot sa existe predicatori, pastori si slujitori ai Cuvantului lui Dumnezeu care sunt ca spirit si ca viata asemeni cu invatatorii corupti ai Legii lui Dumnezeu din timpul lui Isus (Mat.24:11,24). Isus avertizeaza ca nu oricine recunoaste si marturiseste pe Hristos este un credincios adevarat si ca nu toti scriitorii, misionarii, pastorii, evanghelistii, invatatorii, diaconii si lucratorii crestini sunt ceea ce ei pretind.
(1) Acesti slujitori se vor arata “pe dinafara… neprihaniti oamenilor” (Mat.23:28). Ei vin “imbracati in haine de oi” (7:15). Ei isi pot baza mesajul, in mod ferm, pe Cuvantul lui Dumnezeu, proclamand standarde inalte de neprihanire. Ei pot sa para sincer preocupati de lucrarea lui Dumnezeu si sa arate un mare interes fata de salvarea celor pierduti, declarandu-si iubirea pentru toti oamenii. Ei pot parea mari slujitori ai lui Dumnezeu, lideri spirituali, unsi de catre Duhul Sau Sfant. Ei pot sa aiba mare succes si multimi de oameni pot sa-i urmeze (Mat.7:21-23; 24:11,24; 2Cor.11:13-15).
(2) Totusi, aceste persoane se aseamana cu Fariseii din vechime. Departe de multimi si in vietile lor particulare, ei sunt inclinati catre “rapire si necumpatare” (Mat.23:25), asemanator unor morminte “pline de oasele mortilor si orice fel de necuratie” (23:27), “plini de fatarnicie si faradelege” (23:28). Vietile lor, in spatele usilor inchise, cuprind lucruri ca acestea: desfrau, imoralitate, adulter, lacomie si ingaduinta fata de ei insisi.
(3) Acesti impostori dobandesc influenta in biserica prin doua metode: (a) Unii invatatori (predicatori) mincinosi incep lucrarea lor in mod sincer, in adevar, curatie si credinta autentica in Hristos. Apoi, din cauza mandriei lor si a propriilor dorinte imorale, incredintarea personala lui Hristos si dragostea pentru El mor in mod treptat. Prin urmare, ei sunt separati de Imparatia lui Dumnezeu (1Cor.6:9-10; Gal.5:19-21; Efes.5:5-6) si devin unelte ale Satanei in timp ce ei insisi se deghizeaza in slujitori ai neprihanirii (2Cor.11:15). (b) Alti invatatori (predicatori) mincinosi nu sunt niciodata veritabili credinciosi in Hristos. Satana i-a plantat in biserica de la inceputul slujbei lor (Mat.13:24-28, 36-43), folosind abilitatea si talentul lor si ajutand la succesul lor. Strategia lui este sa-i plaseze in pozitii influente, astfel incat ei sa poata compromite, submina lucrarea lui Hristos. Daca sunt descoperiti sau demascati, Satana stie ca un mare prejudiciu se va aduce Evangheliei si ca Numele lui Hristos va fi facut in mod evident de rusine.
Testarea: Isus i-a prevenit pe ucenicii Sai de patrusprezece ori in Evanghelii sa fie atenti la conducatorii care i-ar putea induce in eroare (Mat.7:15; 16:6,11; 24:4, 24; Marcu 4:24; 8:15; 12:38-40; 13:5; Luca 12:1; 17:23; 20:46; 21:8). In alta parte, credinciosii sunt sfatuiti sa-i cerceteze pe invatatorii, predicatorii si pe conducatorii din biserica (1Tes.5:21; 1Ioan 4:1). Identificarea invatatorilor falsi sau a falsilor prooroci se poate face urmand aceste trepte.
(1) Sa deslusim caracterul persoanei. Are ea o viata plina de ravna pentru rugaciune si manifesta o sincera si curata devotiune pentru Dumnezeu? Se manifesta la ea roada Duhului Sfant (Gal.5:22-23), iubeste pe pacatosi (Ioan 3:16), uraste raul si iubeste neprihanirea (Evrei 1:9) si mustra pacatul (Mat.23; Luca 3:18-20)?
(2) Sa discernem motivatiile persoanei. Adevaratii conducatori crestini vor urmari sa faca patru lucruri: (a) sa proslaveasca pe Hristos (2Cor.8:23; Fil.1:20); (b) sa conduca biserica in sfintenie (Fapte.26:18; 1Cor.6:18; 2Cor.6:16-18); (c) sa salveze pe cei pierduti (1Cor.9:19-22) si (d) sa proclame si sa apere Evanghelia lui Hristos (Fil.1:17; Iuda 3).
(3) Sa verificam roada vietii si mesajul persoanei. Roadele falsilor predicatori vor consta adesea din convertiti care nu sunt in totalitate predati Cuvantului lui Dumnezeu (Mat.7:16).
(4) Sa discernem nivelul de incredere in Scriptura al persoanei. Aceasta este o problema cheie. Crede ea si invata ca scrierile originale ale Vechiului Testament si ale Noului Testament sunt in totalitate inspirate de Dumnezeu si ca noi trebuie sa ramanem in toate invataturile lor (2Ioan 9:11)? Daca nu, putem sa fim siguri ca invatatorul si mesajul sau nu sunt de la Dumnezeu.
(5) In sfarsit, sa testam integritatea lui cu privire la banii Domnului. Refuza sume de bani pentru sine insusi, preda toate veniturile cu integritate si responsabilitate si urmareste sa promoveze lucrarea Domnului prin mijloace conforme cu standardele Noului Testament pentru conducatori (1Tim.3:3; 6:9-10)?
Trebuie sa fim intelesi ca in ciuda tuturor acestor posibilitati prin care un credincios adevarat poate sa faca o evaluare a vietii si a mesajului persoanei, vor fi inca invatatori mincinosi in cadrul bisericilor, care, cu ajutorul Satanei, raman nedescoperiti, pana cand Dumnezeu hotaraste sa le dea in vileag adevarata identitate.

13:35 SEARA… MIEZUL NOPTII… DIMINEATA. Hristos afirma ca intoarcerea Lui pentru credinciosii Bisericii Sale poate avea loc in trei momente, din timpul noptii pana in zori. Aceste cuvinte arata ca venirea Lui poate avea loc in orice moment, accentuandu-se caracterul neasteptat si secret al timpului primului stadiu al venirii Lui, cand credinciosii vor fi luati de pe pamant (adica, rapirea). Fiindca este iminent si neasteptat, toti credinciosii trebuie sa se afle in veghe spirituala (Mat.24:42; 24:44; Luca 12:35-36, 38-40,46; 21:34-36).

Published in: on March 13, 2012 at 7:25 am  Leave a Comment  

The URI to TrackBack this entry is: https://minunatabiblie.wordpress.com/2012/03/13/marcu-1314-37/trackback/

%d bloggers like this: