Matei 8:1-17

8:10 CREDINTA ASA DE MARE. Credinta sutasului depasise tot ceea ce gasise Isus printre Iudei, pentru ca ea, credinta, impletise preocuparea de iubire pentru semen cu o mare incredere in Hristos. Aceasta relatare, impreuna cu aluzia facuta de Hristos la Iudeii necredinciosi (v.11-12), ne previne asupra faptului ca putem fi exclusi de la ceea ce face Dumnezeu, daca aderam la traditii omenesti sau daca nu vom crede in puterea Imparatiei Lui.

VINDECAREA DIVINA
Mat. 8:16-17 “Seara, au adus la Isus pe multi indraciti. El, prin cuvantul Lui, a scos din ei duhurile necurate, si a tamaduit pe toti bolnavii, ca sa se implineasca ce fusese vestit prin proorocul Isaia, care zice: “El a luat asupra Lui neputintele noastre si a purtat boalele noastre”.

Problema bolii si a neputintei este impletita cu cea a pacatului si a mortii, constituind consecintele caderii. In timp ce stiinta medicala explica cauzele bolii si ale neputintei in termeni fiziologici sau psihosomatici, Biblia prezinta cauzele spirituale ca substrat sau problema de baza ale acestora. Cauzele sunt: (1) Pacatul, care a afectat natura noastra spirituala si fizica (ex. Ioan 5:5, 14) si (2) Satan (ex. Fapte 10:38; cf. Marcu 9:17, 20, 25; Luca 13:11; Fapte 19:11-12).
Planul lui Dumnezeu de rascumparare este atat de vast ca si urmarile pacatului. Pentru pacat, Dumnezeu prevede iertarea; pentru moarte, Dumnezeu prevede invierea si viata vesnica; pentru boala, Dumnezeu prevede vindecarea (comparata cu Ps. 103:1-5; Luca 5:17-26). Astfel, in timpul vietii pamantesti a lui Isus, cele trei activitati ale Sale erau invatarea Cuvantului lui Dumnezeu, predicarea pocaintei si a binecuvantarilor Imparatiei lui Dumnezeu (viata), si vindecarea oricarui fel de boala, neputinta, infirmitate care erau in lume (Mat. 4:23-24). Planul lui Dumnezeu privind vindecarea este dezvaluit in Scriptura in patru moduri principale:
(1) Declaratia personala a lui Dumnezeu. In cartea Exod 15:26, Dumnezeu a promis sanatate si vindecare pentru poporul Sau daca ei ramaneau credinciosi legamantului si poruncilor Sale. Declaratia Sa era dubla: (a) “Eu nu te voi lovi cu nici una din bolile cu care am lovit pe Egipteni”; si (b) “Eu sunt Domnul care te vindeca”. Dumnezeu a continuat sa fie medicul sau vindecatorul poporului Sau in toata perioada Vechiului Testament, ori de cate ori ei au urmarit cu seriozitate sa caute fata Sa si sa asculte de Cuvantul Sau (compara cu II Imp. 20:5; Ps. 103:3).
(2) Activitatea lui Isus. Isus ca Fiu al lui Dumnezeu intrupat, era si este reprezentarea exacta a naturii si a caracterului lui Dumnezeu (Evrei 1:3; compara cu Col. 1:15; 2:9). In activitatea Sa pamanteasca Isus a dezvaluit voia lui Dumnezeu in actiune, dovedind ca este in inima, natura si scopul lui Dumnezeu de a vindeca pe toti care sunt bolnavi si apasati de diavol.
(3) Ispasirea lui Hristos. Moartea ispasitoare a lui Isus este completa si suficienta pentru rascumpararea persoanei in intregime – duh, suflet si trup. Dupa cum pacatul si boala au devenit uriasi ingemanati, desemnati de catre Satana sa ne distruga, tot asa iertarea si vindecarea sunt unite ca binecuvantari ingemanate, desemnate de Dumnezeu sa ne rascumpere si sa ne faca sanatosi. Credinciosul ar trebui sa insiste in umilinta si credinta, sa sa stapaneasca din plin disponibilitatea ispasirii lui Hristos, incluzand vindecarea trupului.
(4) Felul de activitate al Bisericii. Isus a insarcinat pe cei doisprezece apostoli ai Sai sa vindece boala, vindecarea fiind parte a proclamarii de catre ei a Imparatiei lui Dumnezeu. Mai tarziu, El a randuit 70 de ucenici sa faca acelasi lucru. Dupa Cincizecime, Biserica primara a desfasurat lucrarea de vindecare a lui Isus ca parte a predicarii Evangheliei. Noul Testament arata trei cai prin care puterea de vindecare a lui Dumnezeu si credinta au fost acordate prin Biserica: (a) punerea mainilor, (b) marturisirea pacatului, urmata de ungerea bolnavului cu untdelemn de catre prezbiteri, si (c) darurile spirituale ale vindecarii.
Uneori exista piedici in primirea vindecarii divine: de exemplu, (1) nemarturisirea pacatului, (2) subjugarea sau sclavia demonica, (3) teama sau grija acuta, (4) dezamagirile din trecut care submineaza credinta prezenta, (5) oamenii, (6) invatatura nebiblica, (7) necredinta, si (8) purtarea lumeasca. In alte situatii, cauza pentru persistenta durerii fizice in poporul evlavios nu este usor de evidentiat. In alte imprejurari insa, Dumnezeu doreste sa ia pe oamenii Sai iubiti in cer in timpul unei boli.
Ce poti tu sa faci cand te rogi si ceri lui Dumnezeu vindecarea pentru trupul tau?
(1) Fii sigur ca esti intr-o relatie buna cu Dumnezeu si cu altii.
(2) Urmareste prezenta lui Isus in viata ta, pentru ca El este cel care va impartasii inimii tale credinta de care ai nevoie.
(3) Satura viata ta cu cuvintele lui Dumnezeu.
(4) Daca nu ai constatarea vindecarii, continua sa ramai in El. Analizeaza viata ta sa vezi ce schimbari incearca sa lucreze Dumnezeu in tine.
(5) Cere rugaciuni ale batranilor din biserica precum si rugaciuni ale familiei si prietenilor.
(6) Asista la un serviciu divin unde este prezenta o persoana cu un dar de vindecare.
(7) Asteapta minunea, increde-te in puterea lui Hristos.
(8) Bucura-te daca vindecarea vine in aceasta zi. Bucura-te daca ea nu vine in ceasul prezent.
(9) Sa stii ca amanarile lui Dumnezeu in a raspunde celor ce se roaga nu sunt refuzuri ale celor solicitate. Cateodata Dumnezeu are in vedere un scop mai mare si care, atunci cand este realizat, duce la o mai mare slavire a lui Dumnezeu.
(10) Intelege ca daca tu esti un crestin dedicat Lui, Dumnezeu va face ca toate lucrurile sa lucreze impreuna spre binele tau.
Biblia admite folosirea ingrijirii medicale adecvate (Mat. 9:12; Luca 10:34; Col. 4:14).

Published in: on January 10, 2012 at 7:19 am  Leave a Comment  

The URI to TrackBack this entry is: https://minunatabiblie.wordpress.com/2012/01/10/matei-81-17/trackback/

%d bloggers like this: